4 de febrer de 2010

PARLEN ELS EXPERTS

 


CONVERSA A PARTIR DE LA TOTUGA QUE ENS VA PORTAR LA NEREA.
FERRAN: TÉ PEDRES
NEREA: PERQUÈ SINÓ TINGUÉS PEDRES NO PODRIA ESTIRAR-SE. EL MEU PARE POSA AIGUA I QUAN S'EMBRUTA LA RENTA.
IVAN: COM NADEN?
NEREA: NADA AMB LES PEDRES
MARIA: SI NOMÉS TINGUÉS AIGUA, SENSE PEDRES, S'OFEGARIA.
NEREA: PERQUÈ ÉS UNA TORTUGA DE TERRA
MARC: COM MOU LA CUA?
NEREA: QUAN ESTÀ A L'AIGUA.
RUBNE: COM DORM ?
NEREA: LA TORTUGA NO DORM
RUBÉN: ELS LLOPS DORMEN,
ALEX R: ELS ELEFANTS I LES VAQUES “DORMEN AL SUELO”
VÍCTOR: UN DIA QUE JO VAIG ANAR AL ZOO AMB LA MEVA MARE VA DIR QUE ANÀVEM A VEURE ELS LLEONS I ESTAVEN DORMINT AMB LES “PATES ESTIRADES”.
JAN: JO VEIG QUE LA MEVA TORTUGA DORM. LA RENTEM PRIMER, LA POSEM EN UNA CAPSA MOLT PETITA PERQUÈ NO S'EMBRUTI; LI RENTEM AMB UN RASPALL I DEPSRÉS LA TORNEM A POSAR DINS LA PEIXERA PETITA. TÉ UNA PEIXERA MOLT GRAN I TÉ UNA MUNTANYA QUE S'AMAGA. EL CAP L'AMAGA SOTA LA CLOSCA I TANCA ELS ULLS I LES POTES TAMBÉ LES AMAGA.
NEREA: LA MEVA TORTUGA HO FA.
ÀLEX R: TOTS ELS ANIMALS DORMEN

SURTEN 5 NENS EXPERTS: SAONA, VÍCTOR, FERRAN, JAN I NEREA. TENEN UNA TORTUGA A CASA.
ALEX R. : TOTS ELS ANIMALS DORMEN.
ANDREU: EL MUSSOL DORM DE DIA
RUBÉN: ELS GATS SALVATGES TAMBÉ DORMEN DE DIA. PERQUÈ ES CANSEN DE NIT DE BUSCAR MENJAR I PER BUSCAR MENJAR DESCANSEN DE DIA.

CONCLUSIÓ: TOTS ELS ANIMALS NO DORMEN DE NIT.
MARC: LA TORTUGA DELS MEUS COSINS NO MENJA MAI PERÒ LA DEL MEU AVI SÍ.
SAONA: POTSER NO TÉ GANA.
VÍCTOR: LA MEVA TORTUGA LI POSEM QUATRE GAMBES I NO ES MOR. LI AGRADEN.
SAONA: O POTSER LI FA MAL LA PANXA
IVAN: O MAL AL CAP
SAONA: SI LA TORTUGA LI FA MAL ALGUNA COSA LA PORTEM AL VETERINARI.
FERRAN: SI LI POSEM GAMBES NO LI AGRADEN. LI AGRADA MENJAR
NEREA: SON PALETS QUE LI AGRADEN LES TORTUGUES.
MARC: VOLEM OLORAR-LOS !
HO OLOREM I HI HA 18 NENS I NENES QUE ELS HI AGRADA LA OLOR, PERÒ A LA RESTA NO.
SAONA: LI POSEM AL MATÍ I A LA NIT (el menjar).